onsdag 9 december 2009

Tomten är vaken




Chefen är som tidigare nämnts tomtetokig. När vi gjorde den första skyltningen till jul (utan tomtar). Så blev det utrop "Ska jag inte få ha några tomtar alls i år". Jane lugnade med att de tycker nog att det är lite tidigt bara, tomtarna kommer nog fram snart.

Nu har det hänt, tomtarna är på plats. De tittar fram både här och där i butiken. Chefen är lycklig. Själv känner jag mig alldeles tomte hypnotiserad och far omkring och plockar bort en massa annat för att inte flippa ut helt. (Ni vet börja kränga på kunderna tomtedräkt istället för brudklänning och frack). Vem vet det kanske skulle bli succé.

Jag får nog helt lugnt tona ner mina tomtenerver. Jag har alltid tyckt att tomten är lite läskig, men snart är det nyår. Då åker de ner i källaren igen. Men till dess.....

Snön lyser vit på taken
Endast tomten är vaken

Kerstin bland tomtar och tomtemysande chefer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar