måndag 23 november 2009

Julskyltning



Förra veckan skyltade jag om två fönster här på jobbet. Det skulle bli en julskyltning med tanke på att det var lyslördag här i sundsvall i helgen.

Min chef är smått besatt av tomtar, men det kändes lite väl tidigt för dem än. Själv kan jag erkänna av jag undviker dem så länge det är möjligt. Men om någon vecka ska de ändå få titta fram i skylten. Alltid gläder de någon, garanterat chefen och kanske till och med mig.

Det ena fönstret ville jag göra i rött. Där fick det bli festkläder som inspiration för kommande glöggpartys och julfester.

Det andra fönstret ville jag ha i vitt och silver. Det blir så härligt frostigt tycker jag. Två av våra tre ljuspyramider som ska liva upp fönstret ytterligare, saknar just nu belysning, men det blir bra när de kommer på plats. Kortet jag tagit på fönstren är lite gula, jag hade svårt att få till ljuset. Det är finare på riktigt. Men så är det nästan alltid med bilder.

Kerstin bland ljusslingor och skyltdockor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar